Při náboženské obci Církve československé husitské v Brně-Řečkovicích působí již 19 let spolek Verbum et musica, který se snaží zprostředkovat umělecko-misijní projekty snažící se být protipólem konzumního způsobu života a takového chápání umění. Koncem měsíce března letošního roku jsme mohli ve Sboru Páně vyslechnout umění světového interpreta na klavír, cembalo a varhany prof. Jaroslava Tůmy a skvělý umělecký přednes Marka Holého, nositele Ceny Thálie za rok 2013, který obětavě zaskočil za nemocného pana Josefa Somra. Zmiňovaný koncert uchvátil posluchače natolik, že oba umělce odměnili dlouhotrvajícím potleskem ve stoje.
Nyní však přicházíme s projektem, který v naší městské části ještě nebyl. Jedná se o vystoupení Divadla hudby a poezie AGADIR s představením nazvaným RÚT. Kniha RÚT v Bibli zujímá zvláštní postavení, a to nejen svým dějem, nýbrž i osobitou intimitou a lyričností. Byli jsme proto velmi potěšeni, že se nám podařilo dohodnout uvedení tohoto představení ve Sboru Páně, a tak ho přiblížit i obyvatelům nejen naší městské části.
Je namístě, abychom Divadlo hudby a poezie představili. Jeho soubor byl založen v roce 1965 ve Valašských Kloboukách jako studentské divadlo. Prošel řadou změn a tvůrčích procesů. Název Agadir je odvozen od prvního úspěšného veřejného vystoupení – byla jím sborová recitace stejnojmenné poemy švédského básníka Artura Lundkvista.
Dramaturgický profil souboru se ustálil a neustále upevňoval až po roce 1989, a dále pak po přechodu do Brna v roce 1992. Krátce nato se veřejnosti představil odvážným ekumenickým pásmem, ve kterém zazněly verše českých básníků, kteří byli pro svou víru za totality umlčováni a vězněni. Tento ojedinělý projekt uvedlo Divadlo Agadir také v Itálii – v Kalábrii.
Uměleckým vedoucím je Ondřej Fuciman, který je zároveň autorem hudby všech představení.
Dramaturgický profil souboru má dvě základní linie. První pod názvem Agadir představuje současné české a slovenské autory. Dává přednost talentovaným tvůrcům, kteří nejsou příliš mediálně známí, a přitom si jejich tvorba pozornost zasluhuje.